Hoppa till innehåll

Måste klaga lite..

oktober 3, 2015

Urs, sedan sorkfebern har jag varit sjuk var annan till var tredje vecka i förkylningar, influensor och annat jag inte riktigt har varit säker på vad det var.
Men jag har även skadat mig lätt.
I början av sommaren fick jag ett ryggskott som gjorde så ont att jag bokstavligt krälade mig fram efter golvet ibland.
Jag fick gå upprepade gånger till en sjukgymnast och köpa en egen TENS-apparat.
Tens-apparaten är en liten apparat som du fäster med små elektroder mot vissa punkter på kroppen och sedan ger den, beroende på program, små elektriska impulser som slappnar av- eller tröttar ut muskeln.
Eller så kan den stimulera kroppen till att utsöndra endorfin som ska vara lika smärtstillande som morfin.
Apparaten var dyr men värd var enda krona!
Två veckor efter ryggskottet så faller jag och stukar foten så jäkligt så att jag, med löften om att inte gå utanför dörren med stödjande bindor, just klarar mig ifrån att gipsa hela foten..
Men under sommaren har jag varit frisk under längre perioder och jag tänkte våga mig på att åka ner till dojon för att träna karate.
Men efter tre träningar så fick jag åka tillbaka till sjukgymnasten..
Nu har jag ett diskbråck i ländryggen..
Så nu har jag en övning jag måste göra var annan timme samt att jag måste till sjukgymnasten en gång i veckan.
Jag kan ärligt säga att det ibland är svårt att hålla humöret uppe..

Men jag får väl trösta mig med att man inte vet vad som är bra eller dåligt för än dagar eller år efteråt.
Fördelen med att inte springa så fort är att man hinner se och uppskatta mer.

/Daniel

2 kommentarer leave one →
  1. Lena permalink
    november 13, 2015 1:07 e m

    Hej Daniel! Efter att själv + dotter har lidit av liknande oändliga serieförkylningar har jag grävt mig igenom vad forskningen säger, och hittat att i stort sett det enda som har vetenskapligt bevisad effekt mot infektioner är att äta zinktillskott. Följaktligen har jag trattat zink i familjen hela hösten – och vi har alla varit friska sen vi började med det. Vilket är en DRASTISK skillnad mot de sista årens pestperioder. Googla på förkylning och zink så hittar du verifiering. Komplettera med en sked manukahonung att sakta låta smälta ner i svalget vid minsta känsla av förkylning där. Läs på om detta! Kan beställas på nätet. Lycka till! Mycket spännande projekt ni driver och hatten av till en som faktiskt har kommit iväg på kurs hos Geoff Lawton.

    • november 15, 2015 10:55 f m

      Tack för tipset! Men tyvärr måste jag göra dig besviken, jag har inte åkt till Australien för att gå kursen. Geoff har börjat ha fantastiskt bra kurser över internet.

Lämna en kommentar