Hoppa till innehåll

Utflykt till Fredrika

september 30, 2015

Detta är min hundrade publicering och den måste jag ju såklart tillägna Ylva och Linnea,
för dom störta största saker vi gör i våra liv är inte för oss själva, utan för dom vi älskar.
Vi skulle aldrig hitta kraften att t.ex. göra om skog till åkermark om det inte var för att vi vill att våra barn ska äta nyttig, ekologisk och fantastiskt god mat.
Inte skulle jag orka med slåttern varje år om inte det var för att även Linnea älskar våra djur, och min önskan att Ylva ska få växa upp med kaniner, höns, bin, kor, får och alla andra möjliga och omöjliga djur.
Inte skulle jag orka göra stenmurar och ängar, sätta fruktträd och bärbuskar, göra dammar och hagar om det inte var för att jag vill få efterlämna en säkerhet och något fantastiskt till mina barn.
Så här är lite bilder från en liten utflykt vi gjorde i helgen till det buddistiska tempelbygget i Fredrika.
Tyvärr missade jag att ta bilder då munken busade med Ylva, munken blev en favorit.

IMG_6543 IMG_6553 IMG_6558 IMG_6562 IMG_6545
Jag vet att det inte är en tävling, officiellt.. men Ylvas första ord blev Pappa =D

/Daniel

No comments yet

Lämna en kommentar